İsveç'te yapılan bir araştırma, diyetleri bozduğu için uzak durmaya çalışılan çikolatanın, kadınların felç riskini azalttığını ortaya koydu.
İsveç'te yapılan bir araştırma, diyetleri bozduğu için
uzak durmaya çalışılan çikolatanın, kadınların felç riskini azalttığını
ortaya koydu.
Kilo alma korkusuyla çikolatadan uzak durmaya çalışan,
suçluluk duygusuna rağmen çikolata kaçamakları yapmaktan vazgeçmeyen
kadınlara müjdeli haber İsveçli araştırmacılardan geldi.
İsveç Karolinska Enstitüsü'nün Amerikan Kardiyoloji Dergisi'nde
yayımlanan araştırmasına göre, haftada iki kez çikolata tüketen bir
kadın, kendisiyle aynı fiziksel koşullara ve yaşam alışkanlıklarına
sahip, ancak çikolata yemeyen hemcinsine oranla kendini felç riskinden
yüzde 20 daha fazla koruyabiliyor.
Araştırmaya göre, kakaoda bulunan antioksidan özelliğe sahip
flavonoidler, kötü kolestorol olarak adlandırılan düşük yoğunluklu
lipoproteinlerin (LDL) oksidasyonunu önlüyor ve bu şekilde kişinin kalp
ve damar hastalıklarına yakalanma ve felç riskini düşürüyor.
Yaşları 49 ile 83 arasında değişen 33 bin 372 kadının, 8 farklı
kategoriye ayrılarak kapsamlı şekilde incelendiği araştırmada, yeme
alışkanlıkları, yaş grupları ve sağlık koşulları birbirine denk
gruplardaki kadınlar, sadece çikolata tüketimlerindeki farklara göre
incelendi. Tüm deneklerden ayrıca son bir yıl içinde aralarında
çikolatanın da bulunduğu 96 farklı gıdayı hangi sıklıkla tükettiklerine
dair 350 sorudan oluşan anketi yanıtlamaları istendi.
Merkez tarafından 10.4 yıl boyunca yapılan incelemelerin sonucunda,
33 bin 372 kadında görülen bin 549 felç vakasını mercek altına alan
uzmanlar, çikolata tüketen kadınların, kendi kategorilerindeki çikolata
tüketmeyenlere oranla felç riski ve kalp damar hastalıkları konusunda
daha avantajlı olduklarını tespit etti.
Uzmanlar, çikolataların farklı miktarlarda kakao içerebileceği
uyarısında da bulunarak, söz konusu araştırmadaki kadınların, en az
yüzde 30 oranında kakao içeren çikolata tükettiklerini belirtirken, daha
az şeker ve daha çok kakao içerdiği için bitter çikolata tüketilmesini
tavsiye ediyorlar.
Araştırmanın, tansiyonu düşürdüğü, insülin direncini azalttığı ve kan
pıhtılarını önlediği de bilinen çikolatanın, kalp damar hastalıklarıyla
mücadelede de etkili olduğunu tespit eden en geniş kapsamlı çalışma
olması bakımından önem taşıdığı belirtildi.
AA
Bu yazı toplam 172 defa okundu.